Ramowy rozkład dnia
Treść
6.30 - 8.15 Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne i grupowe w kącikach zainteresowań. Rozmowy okolicznościowe i zaplanowane. Ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa.
8.15 - 8.30 Czynności porządkowo - gospodarcze. Doskonalenie czynności samoobsługowych
8.30 – 9.00 Śniadanie.
9.00 – 10.00 Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci
w różnych sferach rozwoju. Realizacja Podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Realizacja treści z wybranych programów przedszkolnych.
10.00 –10.10 Przygotowanie do II śniadania - posiłek
10.10 –11.20 Zajęcia dodatkowe i twórcze . Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, gry i zabawy organizowane oraz inspirowane przez dzieci , obserwacje przyrodnicze.
11.20 – 11.30 Czynności samoobsługowo – gospodarcze. Przygotowanie do posiłku.
11.30 – 12.00 Obiad.
12.00 – 13.45 Odpoczynek ( leżakowanie dla młodszych dzieci). Relaksacja i wizualizacja. Słuchanie bajek literackich i muzycznych .Pobyt na świeżym powietrzu. Zajęcia dodatkowe i twórcze praca zespołowa i indywidualna . Zabawy swobodne z inicjatywy dzieci.
13.45 – 14.00 Czynności samoobsługowe, porządkowo – gospodarcze i higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku .
14.00 – 14.30 Podwieczorek.
14.30 – 16.30 Zabawy zorganizowane lub zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela. Kontakty indywidualne. Rozchodzenie się dzieci .
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO Z DNIA 23 GRUDNIA 2008r. REALIZOWANA JEST W OPARCIU O : PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
1. ,,NASZE PRZEDSZKOLE” MAŁGORZATA KWAŚNIEWSKA, WIESŁAWA ŻABA -ŻABIŃSKA, - 4,5,6 LATKI
ODDZIAŁ 5 godzinny:
8.00 - 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne i grupowe w kącikach zainteresowań. Rozmowy okolicznościowe i zaplanowane.
8.30 – 9.15 Zabawy swobodne, ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa.
9.15 - 9.30 Czynności porządkowo - gospodarcze. Doskonalenie czynności samoobsługowych
9.30 –10.00 Śniadanie.
10.00 – 11.00 Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci
w różnych sferach rozwoju. Realizacja Podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Realizacja treści z wybranych programów przedszkolnych.
11.00 –11.30 Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, gry i zabawy organizowane oraz inspirowane przez dzieci, obserwacje przyrodnicze.
11.30 – 11.45 Czynności samoobsługowo – gospodarcze. Przygotowanie do posiłku.
11.45 – 12.00 II Śniadanie
12.00 – 13.00 Zajęcia dodatkowe i twórcze praca zespołowa i indywidualna. Zabawy swobodne z inicjatywy dzieci, przy niewielkim udziale nauczyciela. Rozchodzenie się dzieci .
PODSTAWA PROGRAMOWAWYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO Z DNIA 23 GRUDNIA 2008r. REALIZOWANA JEST W OPARCIU O : PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
1.,, NASZE PRZEDSZKOLE ” MAŁGORZATA KWAŚNIEWSKA ,WIESŁAWA ŻABA –ŻABIŃSKA - 4,5,6 LATKI
ODDZIAŁ 10 godzinny:
6.30 - 8.30 Schodzenie się dzieci.
Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakt z rodzicami
8.30 - 8.40 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, śniadanie - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
8.40 – 9.15 Śniadanie.
9.15 – 9.45 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, religia, język angielski, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
09:45–10:00 Gry i zabawy ruchowe
10:00–10:30 Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10:30–11:15 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane
i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
11:15–11:30 Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne.
11:30–12:00 Obiad
12:00–12:15 Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki.
12:15–13:30 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie.
13:30-14:00 Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku, podwieczorek
14:00–16:30 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO Z DNIA 14 lutego2017r. REALIZOWANA JEST W OPARCIU O: PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO „TRAMPOLINA”- Program wychowania przedszkolnego
ODDZIAŁ 8 godzinny:
07:00–8:30 Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna,
praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci,
czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy
indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.
08:30–8:40 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów,
śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
08:40–9:15 Śniadanie
09:15–9:45 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy
edukacyjne, religia, język angielski, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według
wybranego programu wychowania przedszkolnego.
09:45–10:00 Gry i zabawy ruchowe
10:00–10:30 Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10:30–11:15 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane
i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
11:15–11:30 Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne.
11:30–12:00 Obiad
12:00–12:15 Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki.
12:15–13:30 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie.
13:30-14:00 Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku, podwieczorek
14:00–16.00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO Z DNIA 14 lutego 2017r. REALIZOWANA JEST W OPARCIU O: PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO„TRAMPOLINA”-Program wychowania przedszkolnego
ODDZIAŁ 5 godzinny:
8.00 - 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne i grupowe w kącikach zainteresowań. Rozmowy okolicznościowe i zaplanowane.
8.30 – 9.00 Przygotowanie do śniadania, śniadanie
9.00 – 10.00 Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. Realizacja Podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Realizacja treści z wybranych programów przedszkolnych.
10.00-10.15 Przygotowanie do drugiego śniadania, drugie śniadania
10.15-11.15 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane
i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
11.15 – 11.30 Czynności samoobsługowo – gospodarcze. Przygotowanie do posiłku.
11.30-12.00 Obiad
12.00 – 13.00 Zajęcia dodatkowe i twórcze praca zespołowa i indywidualna. Zabawy swobodne z inicjatywy dzieci, przy niewielkim udziale nauczyciela. Rozchodzenie się dzieci.
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO Z DNIA 14 lutego 2017r. REALIZOWANA JEST W OPARCIU O: PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO„TRAMPOLINA”-Program wychowania przedszkolnego